dimecres, 11 d’abril del 2012

destinació o bé casualitat

destinació o bé casualitat:

Tinc una amiga que està obsessionada amb el número 32.
Ho veu pertot arreu. Si mira el rellotge són i 32, si obre un llibre és la pàgina 32, si surt al carrer i passa un autobús és el 32, les matrícules dels cotxes acaben en 32, parla amb algú que té 32 anys, falten 32 dia per anar-se a tal lloc, o 32 quilòmetres per arribar a tal un altre.
I així amb milions de coses. És com si el 32 estigués sempre amb ella.
Jo no crec que el 32 l'estigui perseguint, la qual cosa passa és que per algun motiu ella està *obcecada amb aquest nombre i ja no veu cap més.
Al llarg de la seva vida s'han creuat en el seu camí milers de nombres, però no els ha parat esment perquè ella només vol veure el 32.
Contínuament pinso en això i de vegades vull dir-li que no significa gens, simplement és un nombre com un altre qualsevol.
Encara que ella no sé perquè, creu que sempre estava present en la seva vida, i pot ser, però de la mateixa manera que poden estar l'1 el 35 o el 73.
Un dia, mentre donava voltes a l'assumpte, li vaig proposar fer un petit joc que se m'havia ocorregut: durant una setmana, jo anava a triar un nombre, que al final decidim que fos l'11, i havia d'apuntar en un paper quantes vegades m'havia trobat amb aquest nombre.
Ella havia de fer el mateix amb el 32. El que volia demostrar-li és que si una persona està sempre pensant en el mateix, al final ho acaba veient en tots els situats.
Però en realitat, no és més la presència d'aquest nombre en la seva vida, com el pot ser qualsevol un altre.
El meu experiment no va funcionar.
Durant aquesta setmana ni m'acordava del número 11, però cada vegada que veia un 32 automàticament m'acordava d'ella.
Llavors pot ser que realment tingui raó, tanta que fins i tot jo també estic sent víctima dels seus pensaments?.
No, no puc rendir-me, no vull, i em nego a creure en la destinació.
M'agraden les casualitats, els fets fortuïts que succeeixen perquè sí i sense que tenen explicació.
Per què ens obstinem a voler definir-ho tot? Amb el ben que senti viure el moment i no pensar, només actuar.
Antigament es creia que el rei tenia origen diví. “La seva destinació és ser el rei perquè així ho mana Déu”, però ningú podia afirmar amb seguretat l'existència d'un Déu, ni tan sols avui dia ho estem, encara que ho vam crear.
A sí que acceptar que el 32 està aquí d'una forma especial és com afirmar que la nostra destinació està escrita, que algú ho ha posat aquí per alguna cosa, i que ens envia senyals perquè sapiguem que encara segueix en marxa, que no ha canviat i sobretot, que no anem a poder escapar.
Però això avui dia ja no tindria cap sentit… O sí?