divendres, 9 de març del 2012

això ens separa

això ens separa:
Aquell dia no estava tranquil·la.
El meu rellotge marcava les 21:13 para quan em vaig decidir a sortir del portal.
Vaig fer un cop d'ull ràpid al carrer i al lluny vaig veure un taxi verd que s'apropava.
Si ho agafava abans del semàfor, podia córrer el risc que es posés en vermell i em toqués esperar.
En canvi si ho agafava uns metres després, tot seria més ràpid. Però venia tan de pressa que no vaig tenir temps ni de pensar.
Vaig aixecar la meva mà i va parar, va parar fent que el taxi que venia darrere, el teu, hagués d'interrompre el seu rumb i esperar per continuar.
Jo, que ja havia engegat la meva imaginació pensant que el meu taxi s'havia parat, i a propòsit, just en el semàfor perquè es posés en vermell i així haver d'esperar.
i que com a conseqüència d'això un altre taxi s'havia parat, un taxi amb algú dins, algú que podia ser qualsevol persona però que per a mi sempre tenia el mateix nom.
Ràpidament vaig baixar la mirada i em vaig pujar en el meu taxi.
Una altra vegada em sorprenia pensant en tu.
Una vegada dins vaig decidir seguir imaginant que l'eres, vaig imaginar que m'havies vist i li demanaves al teu taxista que ens seguís.
Volies veure'm I curiosament la destinació també ho volia perquè continuàveu darrere en tot moment.
Però mai aconseguia veure't la cara.
D'altra banda també cabia la possibilitat que no ho anessis, segurament seria així.
Però aquesta nit, a diferència de totes les altres, necessitava enganyar-me.
Molta gent viu en una pel·lícula sense voler saber-ho, es creuen el que volen creure's però en realitat només són actors manejats per ells mateixos que romanen en l'anonimat perquè els fa por ser descoberts.
Es preparen concienzudamente cada paper i si corregeixen els seus defectes i treballen bé, poden arribar a trobar el paper de les seves vides, aquest que els faci per fi deixar de fingir per convertir-se en les persones que sempre han volgut ser.
Mai vaig arribar a saber qui anava dins d'aquest taxi.
Diversos carrers després vau deixar d'estar darrere per perdre-us per Madrid.
Pensar que tal vegada estem predestinados i que fins i tot el mateix univers vol que ens trobar-nos m'ajuda a oblidar el que realment sé.
I és que necessito un motiu molt més gran que tu, o que jo, per creure'm que per moltes vegades que t'equivoquis, vas a canviar.