divendres, 12 d’agost del 2011

aquesta humilitat

aquesta humilitat
aquest és un relat de pare i fill que pel caminar de la vida de vegades s'aprèn més per la humilitat i la saviesa de la vida, aquí us ho espongo i espero que sigui d'ús i enteniment:
Caminava amb el meu pare, quan ell es va aturar en un revolt i després d'un petit silenci em va preguntar:
"A més del cantar dels ocells, escoltes alguna cosa més?"
S'aguditzi les meves oïdes i alguns segons després li vaig respondre:
"Estic escoltant un soroll i em sembla que és d'una carreta ..."


"Exactament Això és"-va dir el meu pare-
"És una carreta buida". Vaig preguntar al meu pare:
"Com saps que és una carreta buida si encara no l'hem vist?
"Llavors el meu pare va respondre:
"És molt fàcil saber quan una carreta està buida, per causa del soroll.
Com més buida la carreta, més gran és el soroll que fa ".


Em vaig convertir en adult i fins avui, quan sento una persona parlant massa, interrompent la conversa de tots el món, sent inoportuna, presumint del que té, sentint-se prepotent i mirant per sobre l'espatlla a tota la gent, tinc la impressió de sentir la veu del meu pare dient:
"Com més buida la carreta, més gran és el soroll que fa".


La humilitat consisteix en callar les nostres virtuts i permetre als altres descobrir-les.
I recordin que hi ha persones tan pobres que l'únic que tenen és diners.
Ningú està més buit, que aquell que està ple del'Yo mateix '.
Siguem pluja serena i mansa que arriba profundament a les arrels, en silenci, nodrint.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada